tiistai 28. elokuuta 2018

Minulle tehtiin oharit

Olen harvoin oikeasti vihainen, mutta viime lauantaina kyllä meinasi mennä kuppi nurin ja orava muuntajaan. Minulle nimittäin tehtiin oharit ja vietin koko illan yksin kotona, koska deittini ei suvainnut saapua paikalle.

En ymmärrä mitä oikein tapahtui. Olimme sopineet deittini kanssa näkevämme lauantai-iltana ja keskustelleet siitä useaan otteeseen kuluneen viikon aikana, ja laitelleet vielä päivälläkin viestiä aiheeseen liittyen. Tyyppi kyseli monelta pääsen töistä ja oliko päiväni mukava, myöhemmin ilmoitti käyttävänsä koiran ulkona ja lähtevänsä sitten, mutta ei sitten koskaan kuitenkaan ilmestynyt paikalle. Laitoin monen tunnin odottelun jälkeen vielä viestin, että mihinköhän hän mahtoi jäädä, mutta mitään vastausta ei ole tullut. Hän vaan katosi kuin tuhka tuuleen. Kävin kuitenkin stalkkaamassa että puhelinta on katsottu viestini lähettämisen jälkeen, joten hän tuskin on kuollut eikä puhelimessakaan pitäisi olla mitään vikaa. Ilmeisesti hän vain päätti, että eipä sittenkään viitsi vaivautua, vaikka oli vaikuttanut varsin innokkaalta aikaisemmin. 

Tajuan kyllä että välillä kiinnostus treffeille lähtemiseen on pyöreä nolla. Itsekin olen joskus skipannut treffejä johonkin tekosyyhyn vedoten, kun en ole jaksanut mennä, tai jos kiikarissa on ollut joku kiinnostavampi tyyppi. Olen kuitenkin sentään ollut sen verran kohtelias, että olen ilmoittanut deitelleni etten ole tulossa ja vieläpä kertonut jonkun syynkin siihen, keksityn tai totuudenmukaisen. En ikinä voisi olla niin kusipäinen, että jättäisin vaan menemättä treffeille enkä sanoisi toiselle mitään, saatikka ilmoittaisin olevani kohta lähdössä ja sen jälkeen lopettaisin viesteihin vastaamisen. Sakko tämä ihminen kenties jotain sairasta tyydytystä siitä, että vedätti minua ja sen jälkeen jätti minut kuin nallin kalliolle? Mikä ihmeen pointti tällaisella käytöksellä voi olla?

cat
Ilmeeni, kun istuin kymmeneltä illalla sohvalla tajuten, että jätkä ei todellakaan ole tulossa...
Luin tuossa taannoin Jodelin Tinder-kanavalta tapauksista, joissa ihmiset ovat sopineet matchiensa kanssa treffeistä, ja joutuneet heti ajankohdan sopimisen jälkeen poistetuiksi. Tällainen toiminta kuulostaa kaikessa älyttömyydessään vähän samanlaiselta kuin minun kokemani, en tajua logiikkaa kummankaan taustalla. Keräävätkö nämä ihmiset jotain listaa tyypeistä, joiden kanssa olisivat halutessaan päässeet treffeille, vai mitä tässä tapahtuu? Onko tämä joku uusi fuckboy-juttu: ennen sentään käytiin panemassa ja kadottiin vasta sen jälkeen, nyt skipataan seksi kokonaan ja mennään suoraan pettymyksen tuottamisvaiheeseen? Mitä kukaan voi siitä saada irti? En oikeasti vaan saa päähäni mitään järkevää selitystä.

En edes tiedä mikä tässä ärsyttää kaikista eniten. Se, että kiirehdin turhaan töistä kotiin siivoamaan, vai se, että kuvittelin saavani seksiä, mutta jäinkin ilman. Tai ehkä kuitenkin se, että heti ensimmäiseksi aloin miettiä mitä olin tehnyt väärin, kun tässä kävi näin. Koska miksi ihmeessä syyttäisin itseäni jonkun toisen kusipäisyydestä, en minä ole tehnyt kenellekään mitään pahaa enkä todellakaan ansaitse tällaista kohtelua. Olen toki saattanut omalla toiminnallani jotenkin aiheuttaa tyypin kiinnostuksen hiipumisen, mutta en sitä, että hän päätti tehdä minulle näin katalan tempun. Enää en syytä itseäni tästä vähääkään, vaan syy on pelkästään miehen. Olin aluksi todella vihainen: heräsin keskellä yötä kissani metelöintiin ja valvoin tunnin muistaessani tapahtuneen, koska ärsytti niin paljon. Nyt pari päivää myöhemmin lähinnä naurattaa, koska koko juttu on niin älytön. Haluaisin kyllä tietää, mistä tässä oikein oli kyse, oliko takana jotain suurempaa logiikkaa, vai oliko tyyppi vain joku maailman piittaamattomin idiootti. Mene ja tiedä, tämä jäänee ikuiseksi mysteeriksi.

Mutta hei ihmiset, jos ette jaksa mennä treffeille, niin keksikää edes joku tekosyy. Ei ole iso vaiva ja säästää toisen aika paljolta ihmettelyltä. Tai sitten voi vaikka sanoa ihan suoraan, jos ei kiinnosta. Ei siihen kuole.

Ei kommentteja: