keskiviikko 16. tammikuuta 2019

En ole ilmainen huora, vaikka bloggaankin seksistä

Saan tämän blogin takia aina välillä yhteydenottoja miehiltä. On lähetetty dickpiciä Instassa ja pyydetty treffeille blogin kommenttiboksissa. Eikä siinä mitään, toki minua saa lähestyä, ja onhan se selkeää, että tällainen blogi herättää kiinnostusta. En vain pidä siitä sävystä, mikä monissa yhteydenotoissa on. Moni näköjään kuvittelee, että koska olen avoin ja puhun seksistä, minulle voi laukoa ihan mitä vaan ajattelematta sanojaan ollenkaan.

Sain viime kuussa julkaistun Ilta-Sanomien haastattelun jälkeen sähköpostiviestin mieheltä, joka ilmaisi halunsa tutustua minuun. Agendana hänellä oli häntä suoraan siteeraten saada "tietoa/kokemusta siitä, miten pystyy parhaiten tuottamaan naiselle mielihyvää ja samalla nauttia itse". Mies kertoi myös käyneensä seksityöntekijöiden luona hankkimassa kokemuksia tästä samaisesta aiheesta, mutta se ei kuulemma tuntunut omalta jutulta. Voidaan siis olettaa, että esimerkiksi Tinder ja muut seuranetsintämetodit olivat osoittautuneet tehottomiksi, kun hän oli joutunut vastentahtoisesti kääntymään seksityöntekijöiden puoleen. Tulkintani viestistä oli se, että mies toivoi enemmän säpinää naisrintamalle, mutta niin, että siitä ei tarvitsisi maksaa. Ilmeisesti minä vaikutin hänestä hyvältä välimuodolta, joka olisi yhtä auliisti valmiina seksiin kuin seksityöntekijä, mutta ilmaiseksi.

Sain kerran myös sellaisen viestin, jonka lähettäjä kertoi olevansa entinen vanhoillislestadiolainen, joka nyt innoissaan tutkiskeli vasta löytynyttä seksuaalisuuttaan. Hän kertoi uudesta elämäntilanteestaan ja kyseli, olisinko tahtonut tutustua häneen. Viesti sinänsä oli ihan kohtelias, mutta väkisinkin ihmetyttää, mikä saa laittamaan tuntemattomalle ihmiselle viestin, jossa melko suoraan ehdotetaan seksiä. Tietääkseni ei ole kovin tavallista lähestyä ihmisiä sähköpostitse suoralla seksiagendalla. Yleensä kai ajatellaan, että suora ehdottelu ei ole se paras tapa lähestyä, mutta näköjään minun kohdallani voi sitten tehdä poikkeuksen. Koska olen seksibloggari, minulle voi vain ilmoittaa mitä haluaa, eikä tarvitse olla kohtelias tai miettiä mitä sanoo. Koska kirjoitan seksistä, minä varmasti haluan sitä jokaisen kanssa, joka sitä minulle viitsii ehdottaa. Koska puhun rohkeasti tabuinakin pidetyistä asioista, lähden varmasti mielelläni ulos miesten kanssa, joista en tiedä mitään. Juu.

Yhteydenottoja tulee joskus sellaisiltakin, jotka tietävät minut ihan muista yhteyksistä kuin blogin kautta. Hiljattain sain viestiä eräältä puolitutulta, joka pyysi minua kanssaan ulos. Kun kysyin miksi juuri minä, hän vastasi, että koska on lukenut tekstejäni. Kyseessä sattui olemaan ihminen, jonka kanssa en tietyistä syistä voisi tapailla vaikka jostain syystä haluaisinkin, ja hänkin tiesi nämä syyt oikein hyvin. Ilmeisesti hän ei kuitenkaan ajatellut asiaa ihan loppuun asti, tai sitten hän mietti, että koska bloggaan seksistä, on moraalini varmaan sen verran löyhä etten välitä vaikka loukkaisin toiminnallani jotain. Se, että seksuaalisuus on minusta kiinnostava asia, ei kuitenkaan tarkoita, että panisin ketä tahansa seurauksista välittämättä. Toivon todella, että kyse oli vain siitä ajattelemattomuudesta. Muuten tuntuisi ikävältä, että ihminen, joka on tavannut minut monta kertaa, pitäisi minua niin piittaamattomana.

(Jälkeenpäin kuulin kyllä, että kyseessä ei oikeasti ollutkaan treffipyyntö, vaan tyyppi kuulemma halusikin vain keskustella teksteistäni. Jos näin tosiaan oli, olisi voinut olla hyvä idea mainita asiasta heti. Näin jälkikäteen sanottuna se kuulosti lähinmä huonolta selittelyltä. Just saying...)

Välillä tulee myös viestejä miehiltä, jotka eivät niinkään halua panna minua (tai ainakaan eivät sano sitä suoraan), vaan enemmänkin avautua seksuaalisuuteensa liittyvistä asioista. Minusta on kyllä mukavaa ja kiinnostavaa jutella esimerkiksi instaseuraajieni kanssa ajatuksista, joita tekstini ovat heissä herättäneet, ja niistä kumpuavista teemoista. En kuitenkaan välitä siitä, että joku tilittää minulle kaikki seksiongelmansa heti kun kerron mitä teen. Olen pätevä seksuaalineuvoja, mutta en tee tällä hetkellä asiakastyötä, joten en halua ratkoa kenenkään tuntemattomien seksiongelmia. Jos haluaa seksuaalineuvontaa, on mentävä sellaisen ihmisen luo, joka tekee sitä työkseen. En ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö, joka tarjoaa neuvontaa ja seksiä niille, jotka eivät sitä muualta saa.

Älkää ymmärtäkö väärin, pidän kyllä teidän laittamista viesteistä noin yleisesti ottaen, ja keskustelen seuraajieni kanssa tosi mielelläni. Tämä blogi ei kuitenkaan ole minulle mikään seuranhakukanava, joten en lähtökohtaisesti ole kiinnostunut tapaamaan seuraajiani henkilökohtaisesti tai harrastamaan seksiä heidän kanssaan. Ei muistakaan bloggaajista niin ajatella, joten en näe syytä miksi olisin poikkeus, vaikka aiheena onkin seksi. Voisin toisaalta kyllä kuvitella ehkä lähteväni ulos jonkun kanssa, joka lähestyisi minua mukavalla ja kohteliaalla viestillä. En siis pistä viestejä pahakseni, kunhan ne ovat asiallisia. Seksi edellä tehty yhteydenotto ei tule toimimaan koskaan.

Aiheeseen liittyvää:

Tämä ei ole mikään deitti-ilmoitus

Miksi blogini aiheuttaa seksuaalisia suorituspaineita?

2 kommenttia:

Alex K kirjoitti...

Nainen kirjoittaa seksistä tai postaa seksikkäitä kuvia = hän haluaa seksiä juuri minun kanssani nyt heti ja on valmis kaikkeen. Tämä tuntuu olevan osa slutshaming-kulttuuria, joka on valitettavasti edelleen yleinen miesten ajattelumaailmassa.

Larissa Aleksandra kirjoitti...

Alex Kransman: Just näin. Ehkä tää joskus vielä muuttuu, kun tarpeeksi pidetään meteliä :D